Τεχνικός Σύμβουλος στο Έργο της Ηλεκτροδότησης της Γραμμής Plovdiv (Φιλιππούπολης) — Svilengrad στη Βουλγαρία. Η γραμμή του έργου εντάσσεται στον Άξονα IV (και κατά τμήματα του Άξονα ΙΧ) των Διευρωπαϊκών Αξόνων, επεκτείνεται μέχρι τα σύνορα Ελλάδας/Τουρκίας και συνδέει την Κεντρική Ευρώπη με την Τουρκία και τη Μέση Ανατολή.
Το μήκος της γραμμής που ηλεκτροδοτήθηκε και να αναβαθμίστηκε είναι 151 χλμ. και οι εργασίες περιείχαν κατασκευή διπλής τροχιάς, αύξηση της ταχύτητας πορείας, βελτίωση των ισόπεδων διαβάσεων, νέες ανισόπεδες διαβάσεις, εγκατάσταση σήμανσης και τηλεπικοινωνιών κ.ά.
Η σύμβαση αφορά τεχνική βοήθεια προς τη Μονάδα Διοίκησης (Project Management Implementation Unit) του έργου εξηλεκτρισμού και αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Plovdiv (Φιλιππούπολης) — Svilengrad της Βουλγαρικής Εταιρείας Έργων Υποδομής Σιδηροδρόμων (National Railway Infrastructure Company) σε όλες τις δραστηριότητές της που σχετίζονται με τις καθημερινές εργασίες του έργου κατά τη διάρκεια της υλοποίησής του, μέχρι την πλήρη ανάθεση και την οικονομική ολοκλήρωση του έργου.
Συνολικά, το ύψος της δαπάνης ξεπέρασε τα € 340.000.000 και η χρηματοδότηση προήλθε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Κυβέρνηση της Βουλγαρίας.Το έργο ανατέθηκε το 2005 και ολοκληρώθηκε μετά από αρκετές παρατάσεις της σύμβασης το 2016.
Ως επικεφαλής σύμπραξης με αλλοδαπό γραφείο, οι υπηρεσίες της ADO ΑΕ μεταξύ άλλων καλύπτουν προκήρυξη διαγωνισμών αναδόχων, έλεγχο τεχνικών μελετών, υπηρεσίες παρακολούθησης της πορείας του έργου και επιβλέποντος μηχανικού, εξασφάλιση της απορρόφησης των κονδυλίων, καθώς και εκπαίδευση του προσωπικού της μονάδας.
Το 2008 ανατέθηκε στην ADO ΑΕ ως επικεφαλής μιας κοινοπραξίας που αποτελείται από 2 Ελληνικά Γραφεία Συμβούλων το έργο Τεχνικής Υποστήριξης Φάση 2 – Εκπόνηση μελετών και τευχών δημοπράτησης για 24 Βιομηχανικές Ζώνες που είχαν επιλεγεί στη Φάση 1 του Έργου Ανάπτυξης Βιομηχανικών Περιοχών.
Το αντικείμενο της Φάσης 2 του έργου αφορούσε στην παροχή υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης για την εκπόνηση τεχνικών τευχών και τευχών δημοπράτησης για την εκτέλεση έργων υποδομής στις επιλεγμένες περιοχές συμπεριλαμβανομένων και των τευχών δημοπράτησης των υπηρεσιών επίβλεψης των έργων. Η ολοκλήρωση του έργου πραγματοποιήθηκε το Δεκέμβριο του 2009 και ο συνολικός προϋπολογισμός ήταν € 2.146.485.
Το 2007 η ADO AE, σαν μέλος μίας Σύμπραξης Ελληνικών Εταιρειών, συμμετείχε στο έργο Παροχή Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την Υποβοήθηση του Έργου της Υπηρεσίας, Προϊσταμένης Αρχής Δ1 και Διευθύνουσας Υπηρεσίας ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ στην Υλοποίηση των Εργασιών του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, παρέχοντας Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Η εταιρία ADO ΑΕ, ως επικεφαλής Κοινοπραξίας Ελληνικών Εταιριών, υπέγραψε το 2007 δύο συμβάσεις με το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τα έργα: «Υπηρεσίες Συμβούλου προς τη Διαχειριστική Αρχή για τα Συγχρηματοδοτούμενα Έργα στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης» και «Υπηρεσίες Συμβούλου προς τη Διαχειριστική Αρχή για τα Συγχρηματοδοτούμενα Έργα στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος».
Το αντικείμενο της Σύμβασης Συμβούλου ήταν η υποστήριξη για την υλοποίηση των συγχρηματοδοτούμενων έργων με επιμετρήσεις για την βελτίωση των δυνατοτήτων των διαχειριστικών μονάδων ώστε να ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους και να ολοκληρώνουν τα έργα με επιτυχία.
Ο κύριος στόχος αυτής της σύμβασης η όσο το δυνατόν καλύτερη εξασφάλιση της κατασκευής των συγχρηματοδοτούμενων έργων με ολοκληρωμένες μελέτες εγκεκριμένες πριν την προκήρυξη διαγωνισμού ανάθεσης σύμφωνα με τις εγκυκλίους 37/95 and 27/97 του Υπουργείου Δημοσίων Έργων, δίχως τροποποίηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των συμβάσεων έργου κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης εκτός της περίπτωσης απρόβλεπτων συνθηκών όπως καθορίζεται από τη σχετική νομοθεσία.
Ο συνολικός προϋπολογισμός των εργασιών ήταν € 4.800.000.
Έλεγχος Μελέτης της Παράκαμψης Deva-Orastie στη Ρουμανία. Αυτή η σύμβαση ανατέθηκε σε κοινοπραξία συμβούλων όπου συμμετέχει και η ADO με ποσοστό 50%. Η διάρκεια της σύμβασης ήταν 16 μήνες για τονέλεγχο και την επικαιροποίηση των μελετών.
Οι εργασίες που εκτελέστηκαν είναι:
- Έλεγχος και επικαιροποίηση της υφιστάμενης μελέτης, που περιλαμβάνει: έλεγχο υφιστάμενων μελετών και στοιχείων, πρότυπα, έρευνες πεδίου, επικαιροποίηση μελέτης, πρόγραμμα συντήρησης, κατασκευαστικά σχέδια, μελέτη συστήματος επικοινωνιών, αναθεώρηση της μελέτης για την εκτροπή των δικτύων κοινής ωφέλειας, προετοιμασία τευχών δημοπράτησης.
- Υπηρεσίες συμβάσεων, που περιλαμβάνουν υπηρεσίες δημοπράτησης και συμβάσεων, βοήθεια προς την RNCMNR SA σε όλα τα ζητήματα των EU/ISPA και εφαρμογή διαδικασιών. Ο Σύμβουλος συμμετείχε ως εκτιμητής των προσφορών και εξασφάλιζε την απαραίτητη τεχνική βοήθεια προς την RCMNR SA κατά τη διάρκεια της δημοπράτησης και της σύμβασης.
Το Νοέμβριο 2005 μετά από διαγωνισμό η ADO ΑΕ σε συνεργασία με δύο ελληνικές εταιρίες ανέλαβαν το έργο του Τεχνικού Συμβούλου για την εκτέλεση του έργου «Υπόγειος χώρος Στάθμευσης στο Ο.Τ.34». Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή υπογείου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων στο Ο.Τ. 34 με παραχώρηση και οι υπηρεσίες του συμβούλου είναι εκπόνηση τευχών δημοπράτησης και συμμετοχή στις διαδικασίες για την πρόσληψη Αναδόχου για την εκτέλεση του έργουπαραχώρησης, διοίκηση και διαχείριση του έργου, μελέτη και εφαρμογή χρονικού προγραμματισμού, παρακολούθηση και έλεγχος μελετών του Αναδόχου, παραλαβή του έργου, έλεγχος λειτουργίας του έργου κατά την διάρκεια παραχώρησης.
Η ADO AE σε συνεργασία με μια Γαλλική εταιρεία ίδρυσαν την κοινοπραξία “SCETADO” παρέχοντας υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου στο Ελληνικό Υπουργείο Δημοσίων Έργων για το έργο «Συμβάσεις Παραχώρησης Αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα / Τεχνικός Σύμβουλος Β – Λοιποί Άξονες» (2001-2004).
Το πρόγραμμα αποτελείτο από τα ακόλουθα πέντε σχήματα παραχώρησης:
- ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ: μήκους 400 χλμπου αποτελούνται από 240 χλμυπάρχοντος αυτοκινητόδρομου και 160 χλμαυτοκινητόδρομου που θα κατασκευαστούν από τον Ανάδοχο.
- ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΤΡΙΠΟΛΗ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ & ΛΕΥΚΤΡΟ – ΣΠΑΡΤΗ: μήκους 200 χλμ που αποτελούνται από 110 χλμ υπάρχοντος αυτοκινητόδρομου και 90 χλμ αυτοκινητόδρομου που θα κατασκευαστούν από τον Ανάδοχο.
- ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ: 32 χλμ αυτοκινητοδρόμου που θα κατασκευαστούν από τον Ανάδοχο.
- ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ – ΧΑΛΚΙΔΑ
- ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η ADO Α.Ε. σε σύμπραξη με μια πολυεθνική εταιρία στα πλαίσια του προγράμματος «2002 National CARDS Program» το έργο «Τεχνική Υποστήριξη στην Ανάπτυξη των Τοπικών Έργων Υποδομής» (EUROPEAID/113950/D/SV/MK) στην ΠΓΔΜ. Το έργο αναφέρεται σε υπηρεσίες τεχνικής βοήθειας για την στήριξη της αναπτυξιακής πολιτικής της χώρας. Η σύμβαση υπογράφηκε το 2003 και ο προϋπολογισμός της ανέρχεται στο ποσό των € 2.900.000.
Στα πλαίσια του έργου αυτού οι σύμβουλοι παρείχαν την τεχνική υποστήριξη που απαιτείται για την υλοποίηση του προγράμματος αποκέντρωσης των υπηρεσιών της τοπικής αυτοδιοίκησης, όπως αυτή υπαγορεύεται από το πλαίσιο νόμου που υιοθετήθηκε τον Ιανουάριο του 2002 από την κυβέρνηση των Σκοπίων για την αναβάθμιση και ισχυροποίηση του ρόλου της τοπικής αυτοδιοίκησης έναντι της κεντρικής πολιτικής εξουσίας σε θέματα υποδομών.
Το όλο πρόγραμμα έχει ως στόχο την στήριξη της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης μέσα από μια διαδικασία αποκέντρωσης, αναβαθμίζοντας την πρόσβαση σε δημοτικές υπηρεσίες. Αυτό επετεύχθη με την εγκατάσταση μικρής κλίμακας έργων υποδομής σε υποβαθμισμένες περιοχές καθώς επίσης και σε περιοχές που επηρεάστηκαν αρνητικά από την πολιτική κρίση του 2001.
Τεχνική Υποστήριξη και Υποβοήθηση της Διεύθυνσης Δ1/ΥΠΕΧΩΔΕ για τη δημοπράτηση των υπολειπόμενων εργασιών του τμήματος «Έξοδος Σήραγγας Ραψομάτη – Λεύκτρο» του Άξονα Τρίπολη – Καλαμάτα – Σπάρτη (2002-2003).
Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου για την Αναδιοργάνωση των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Θερμαϊκού (2000-2002).
Τεχνικοί Σύμβουλοι του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη Δημιουργία Υποθαλάσσιας Σήραγγας Αυτοκινητοδρόμου και Χώρων Στάθμευσης στην πόλη της Θεσσαλονίκης, που περιλαμβάνει μια υποθαλάσσια σύνδεση, ένα διώροφο υπόγειο πάρκινγκ χωρητικότητας 3.000 θέσεων και την κατασκευή δύο μαρίνων χωρητικότητας 150 σκαφών (1992-1993).